negintabkh

تولید و عرضه تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای رستوران ها، فست فودها، فودکورت ها، کترینگ، هتل، بیمارستان، مدارس، اداره ها و ...

negintabkh

تولید و عرضه تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای رستوران ها، فست فودها، فودکورت ها، کترینگ، هتل، بیمارستان، مدارس، اداره ها و ...

سپتیک تانک چیست؟

سپتیک تانک یک سیستم تصفیه فاضلاب در محل یا onsite wastewater treatment system (OSWTS)  است که برای تجزیه زباله‌هایی که از ساختمان یا ملک خارج می‌شوند استفاده می‌شود. با این حال، به جای تخلیه زباله به سیستم فاضلاب محلی، در این تانک یا واحد تصفیه جمع می‌شود که معمولاً در ملک شما در زیر زمین قرار خواهد گرفت.

 

سپتیک تانک‌ها یک سیستم جایگزین برای خانه‌ها و مشاغلی هستند که به خط فاضلاب متمرکز دسترسی ندارند. آن‌ها اغلب در یک مکان زیرزمینی درست خارج از ساختمان اصلی دفن می‌شوند، جایی که فعالیت‌های انسانی نیاز به تخلیه فاضلاب به داخل زهکشی دارد. این فاضلاب می‌تواند از منابع مختلفی تأمین شود: سینک آشپزخانه، ماشین ظرفشویی، وان حمام، قسمت لباس‌شویی و حمام. معمولاً بیش از 99 درصد این فاضلاب مایع است. فاضلاب در داخل مخزن تصفیه می‌شود و سپس از طریق یک سری لوله، در اعماق خاک اطراف پراکنده می‌شود، جایی که طبیعت می‌تواند این مواد آلی را به طور طبیعی و ایمن تجزیه کند.

 

سیستم سپتیک تانک به تجزیه بیولوژیکی زباله‌های آلی بستگی دارد. دلیلش این است که هیچ راه روشنی برای تخلیه جامدات وجود ندارد. در عوض، باکتری‌های موجود در مخزن به تدریج فاضلاب را می‌خورند و تقریباً آن را به صفر می‌رسانند، بنابراین می‌توانید باز هم از مخزن، پس از شستشو استفاده کنید.

 

مایعات موجود در سپتیک تانک از طریق قطعه‌ای به نام «soakaway» یا «چاه جذبی» تخلیه می‌شوند. همان‌طور که این ماده تخلیه می‌شود، لجن پساب در جایی باقی می‌ماند که باکتری‌ها می‌توانند در آن فعالیت کنند. برخی از سپتیک تانک‌ها وجود دارند که راه‌های نفوذی ندارند و آب را مستقیماً به مسیرهای آبی مانند خندق‌ها، نهرها و رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند. با این حال، چنین سیستم‌هایی در حال حاضر هم قدیمی و هم غیرقانونی هستند و  قوانین جدید شما را ملزم می‌کند که واحدی به نام «تصفیه‌خانه فاضلاب» نصب کنید.

 

 

 

ساختار سپتیک تانک

سپتیک تانک، به طور اساسی، یک وسیله مهم برای هر ملکی است که اتصال فاضلاب اصلی ندارد. با این حال، به دلیل فرورفتن در زمین باعث ایجاد بوی بد در محل نمی‌شود، به شرطی که فقط کمی مراقبت کنید.

 

مزایا و معایب سپتیک تانک چیست؟

داشتن و راه‌اندازی سپتیک تانک مزایا و همچنین معایب زیادی دارد.

 

مزایای سپتیک تانک

نکات مثبت می‌تواند نسبتاً آشکار باشد. اولین مزیت این است که داشتن یک سپتیک تانک به این معنی است که شما مجبور نیستید برای اتصال فاضلاب حق انشعاب فاضلاب پرداخت کنید. اگر به شبکه فاضلاب متصل هستید، حتماً تا به حال از اینکه واقعاً چقدر هزینه دارد متعجب شده‌اید – در واقع، شما در این حالت تقریباً دو برابر هزینه‌ای که صاحب سپتیک تانک می‌پردازد، پرداخت می‌کنید.

 

علاوه بر این، داشتن یک سپتیک تانک در واقع می‌تواند سازگار با محیط‌زیست باشد. با استفاده از یک چاه جذبی یا «Soakaway» مؤثر، زباله‌ها را به مسیرهای آبی محلی منتقل نمی‌کنید. یک چاه جذبی صرفاً فاضلاب تصفیه‌شده را به داخل زمین منتقل می‌کند. علاوه بر این، استفاده از یک سپتیک تانک در مقایسه با فاضلاب عمومی به این معنی است که آلودگی کمتری ایجاد می‌کنید و ردپای کربن خود را کاهش می‌دهید، زیرا هزینه‌های انرژی در پردازش فاضلاب اصلی بسیار زیاد است.

 

چاه جذبی در سپتیک تانک

همچنین احتمالاً شروع به استفاده مسئولانه‌تر از سرویس بهداشتی‌ها و سینک‌های خود خواهید کرد زیرا هر چیزی که سازگار نیست، مانند محصولات مضر مبتنی بر کلر که برای محیط‌زیست نیز مضر است می‌تواند مشکلات جدی برای سپتیک تانک شما ایجاد کند و شما باید از استفاده کردن از این محصولات پرهیز کنید.

 

معایب سپتیک تانک

عیب اصلی یک سپتیک تانک این است که نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. در غیر این صورت، شما در معرض خطر نشت فاضلاب به باغچه پشتی خود هستید که خوشایند نیست!

 

تعمیر و نگهداری منظم ممکن است به آسانی پر کردن ماهیانه باکتری‌ها و بررسی منظم سطح لجن باشد، مثلاً هر 6 ماه یک‌بار. با این حال، اگر با سهل‌انگاری اجازه دهید همه چیز به مرحله خرابی برسد، ممکن است لازم باشد تانک خود را پمپاژ کنید. مخزن با حجم متوسط ​​هر 1-2 سال یکبار نیاز به پمپاژ دارد. با این حال، اگر از سپتیک تانک خود به درستی نگهداری کنید، می‌توانید تعداد پمپاژها را کاهش دهید و در نتیجه هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید.

 

همچنین اگر از سپتیک تانک خود را به درستی نگهداری نکنید، ممکن است سینک‌ها و سرویس بهداشتی‌های شما مسدود شده و مجبور شوید برای رفع مسدودی اقداماتی انجام دهید. این امر به این دلیل است که سیستم‌های سپتیک می‌توانند حساس باشند. شستن هر چیزی غیر از ادرار، مدفوع یا دستمال سرویس بهداشتی می‌تواند خطرناک باشد.

 

البته، آخرین ایراد واقعی این است که هیچ کس واقعاً از برخورد با فاضلاب خام لذت نمی‌برد! با این حال، به شرطی که مراقب مخزن سپتیک خود باشید، دلیلی وجود ندارد که دیگر بخواهید با جنبه واقعاً کثیف چیزها روبرو شوید زیرا با فعالیت باکتری‌ها دیگر چیزی وجود نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سپتیک تانک اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد