negintabkh

تولید و عرضه تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای رستوران ها، فست فودها، فودکورت ها، کترینگ، هتل، بیمارستان، مدارس، اداره ها و ...

negintabkh

تولید و عرضه تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای رستوران ها، فست فودها، فودکورت ها، کترینگ، هتل، بیمارستان، مدارس، اداره ها و ...

اهمیت مخزن فایبرگلاس و کاربرد آن در صنعت

مخزن فایبرگلاس

کشاورزی، صنایع تجاری و سازمان‌های دولتی برای ذخیره، انتقال و استفاده از آب، کودها، آفت‌کش‌ها، نمک‌ها و غیره به مخازن وابسته هستنداگرچه مخازن ساخته شده از رزین‌های پلاستیکی (مخزن‌های پلی) مدت‌هاست که محبوبیت زیادی داشته‌اند، اما امروزه علاقه به مخازن ساخته شده از فایبرگلاس در حال رشد است. این به این دلیل است که مخزن فایبرگلاس اغلب با دوام‌تر از مخازن پلی هستند و همچنین قابل تعمیر نیز هستند.

 

راه اندازی مخزن فایبرگلاس

در قدم اول، مهم است که بدانید مخازن تقویت شده با فایبرگلاس چگونه ساخته می‌شوند.

مانند میلگردهایی که برای تقویت بتن استفاده می‌شود، مخازن پلاستیکی با لایه‌هایی از فایبرگلاس تقویت شده‌اند که دوام و استحکام مخزن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. رزین مورد استفاده در تولید مخزن، به نوع موادی که مخزن برای ذخیره‌سازی آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. مهم است که به کاربرد مخزن توجه داشته باشید، زیرا تمام رزین‌های فایبرگلاس یکسان ساخته نمی‌شوند. خواه مواد اسیدی، فاضلاب یا حتی کود را ذخیره می‌کنید، رزین را با هم مخلوط می‌کنیم تا با عملکرد پیشنهادی مخزن مطابقت داشته باشد تا از سازگاری رزین با محصول ذخیره شده اطمینان حاصل کنیم.

فایبرگلاس نوعی پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه است. پلاستیک تقویت شده این مخازن برای ذخیره مواد شیمیایی، آب و اسید استفاده می‌شود. مخازن مواد مختلف برای اهداف مختلف در بازار موجود است. مخازن به طور کلی شامل مخزن فایبرگلاس ذخیره آب، مخزن فایبرگلاس ذخیره مواد شیمیایی و مخزن اسید است. مخازن در کارخانه تولید می‌شوند و به محل ارسال می‌شوند و با هزینه کمتر در زمان کمتری نصب می‌شود. مواد FRP به طور گسترده در کاربردهای مختلف صنعتی استفاده می‌شود مانند ذخیره‌سازی زیرزمینی تا مخازن فاضلاب. مخازن فایبرگلاس برای هر دو فضای داخلی و خارجی در دسترس هستند تأسیسات مخازن فایبرگلاس مزایای عمده‌ای نسبت به مواد تجاری دارند.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، فایبرگلاس با وجود سبک‌وزن بودن، بسیار محکم است. سازندگان مخازن می‌توانند از این ویژگی فایبرگلاس برای تولید مخازن مستحکم و بادوام و در عین حال سبک استفاده کنند. جالب توجه است که فایبرگلاس تنها کسری (تقریباً یک چهارم یا یک پنجم) از چگالی فولاد کربنی یا فولاد سخت دارد، با این وجود، فایبرگلاس «مقاومت کششی» بیشتری در مقایسه با فولاد کربنی ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی فایبرگلاس این است که در مقاومت در برابر خوردگی بسیار مؤثر است. به همین دلیل، مخازن فایبرگلاس، انتخاب خوبی برای نگهداری مواد خورنده هستند چراکه نگهداری مواد بسیار خورنده می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد و مواد مخزن ذخیره‌سازی خود را تخریب کنند، بنابراین مقاومت در برابر خوردگی مخازن فایبرگلاس می‌تواند بسیار سودمند باشد.

  

کاربردهای مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس قیمت بیشتری نسبت به مخازن پلی‌اتیلنی دارند، اما می‌توانند محصول بیشتری را ذخیره کنند که می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر به تولیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که محصول را زمانی که هزینه‌ها پایین است خریداری کنند. به عنوان مثال، یک مزرعه غلات 1500 هکتاری می‌تواند تا 80 هزار گالن کود در سال مصرف کند. اگر ظرفیت ذخیره‌سازی دارید، می‌توانید زمانی که قیمت‌ها در پایین‌ترین حد خود هستند، خرید عمده‌ای انجام دهید و در هزینه صرفه‌جویی کنید.

مخازن کنار همدیگر

با این حال، با گسترش فعالیت کشاورزان و نیاز به خرید و ذخیره مقادیر بیشتری کود مایع در مزرعه، علاقه به مخازن فایبرگلاس تجدید شده است.

نوسان قیمت کود و در دسترس بودن محصول دو دلیل تأثیرگذار بر روند نگهداری بیشتر محصول در مزرعه است. داشتن موجودی در دسترس و آماده برای استفاده در زمان مناسب، عامل مؤثر دیگری است.

امروزه تولیدکنندگان برای استفاده از محصولات خود مجهزتر هستند؛ و زمانی که قیمت‌های کود و مواد شیمیایی پایین است، می‌توانند هزینه‌های ورودی خود را در اسرع وقت تعیین کنند؛ مانند هر کالایی، کمترین قیمت معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که محصول کمترین تقاضا را داشته باشد، اما قابلیت ذخیره‌سازی می‌تواند فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان فراهم کند.

این فقط کشاورزان نیستند که به مخازن فایبرگلاس علاقه دارند. به دلایل مسئولیت، برخی از شرکت‌های کاربردی تجاری از حمل آفت‌کش‌ها در مخازن پلی‌اتیلنی بزرگ در کامیون‌ها و تریلرهای خود به مخازن فایبرگلاس کوچک‌تر و بادوام‌تر روی آورده‌اند.

شرکت‌ها اغلب مخازن پلی‌اتیلنی را که دارای 500 تا 1000 گالن محصول کاربردی هستند با مخازن فایبرگلاس که 100 تا 500 گالن را در خود جای می‌دهند جایگزین می‌کنند. حمل محصول کمتر بر روی کامیون به این معنی است که هرگونه ریزش کمتر است و درنتیجه راحت‌تر قابل کنترل است. در دراز مدت، این می‌تواند به معنای آلودگی کمتر، مشکلات کمتر، هزینه‌های پاک‌سازی محیطی و دردسر کمتر باشد.

مخازن فایبرگلاس به طور گسترده در صنعت نفت، مواد شیمیایی، معدن، نیرو، نیروی دریایی، حمل و نقل، تصفیه آب و فاضلاب، محصول برج خنک‌کننده، آبزی‌پروری استفاده می‌شوند.

 

انواع مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس را می‌توان در طیف وسیعی از اندازه‌ها و شکل‌ها ساخت و برای ذخیره ایمن آب و مواد شیمیایی ایده آل هستند.

مخازن فایبرگلاس از نظر شکل به انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

 متداول‌ترین مخازن مورد استفاده در صنعت، مخازن کف صاف است که مقرون به‌صرفه‌ترین راه برای نگهداری محصول هستند.

  • کف شیب‌دار Slope Bottom

کف شیب‌دار اجازه تخلیه کامل مخزن را می‌دهد. به یک پد پشتیبانی نیاز دارد.

  • کف مخروطی «Cone Bottom»

 اگر تخلیه کامل مخزن مورد نیاز است، کف مخروطی بهترین راه حل را ارائه می‌دهد. این مخازن به یک پایه مخزن نیاز دارند.

  • کف بشقابی «Dish Bottom»

 این مخازن تقریباً زهکشی و تخلیه کامل را ارائه می‌دهند. مخازن کف بشقابی، زمانی که فشار سطح در خروجی مورد نیاز است، مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب هستند.

  • مخازن افقی «Horizontal»

 مخازن افقی انتخابی عالی هستند زمانی که فضای کف مشکلی نیست و ارتفاع اتاق در حداقل است.

  • مخازن دوجداره «Double Wall»

مخازن دوجداره ایمنی و آرامش بیشتری را با قابلیت اطمینان بالا و تشخیص زودهنگام در صورت نشتی فراهم می‌کنند.


مخازن فایبرگلاس از نظر کاربرد به انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • کشاورزی

همان‌طور که تغییرات آب و هوایی شروع به تأثیر بیشتر بر زندگی روزمره ما می‌کند، با صرفه‌جویی در آب در مناطق مستعد خشک‌سالی با مخازن آبیاری، می‌توانید آب موردنیاز را برای فصل‌هایی که باران نمی‌بارد، ذخیره کنید. با ذخیره آب باران می‌توانید محصول یا دام ارزشمند خود را نجات دهید. سیلوهای فولادی با مخازن فایبرگلاس جدید جایگزین می‌شوند که از نظر وزنی قوی‌تر هستند و برای زمین‌های مسطح روستایی که شرایط محیطی سخت‌تر است، مناسب‌تر هستند.

  • فرآوری مواد غذایی

مخازن فایبرگلاس به طور خاص برای مواد کاربردی انتخابی با کارایی بالا طراحی می‌شوند. می‌توان با استفاده از رزین‌ها و مواد مورد تأیید FDA برای هر قطر و ظرفیت مخزن استفاده کرد.

  • ذخیره آب

مخازن ذخیره آب زیرزمینی و روی زمینی فایبرگلاس برای استفاده در جمع‌آوری آب باران، رواناب آب طوفان و سیستم‌های ذخیره‌سازی آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی ارائه می‌شود. مخازن آب آشامیدنی مطابق با استانداردهای ASTM D3299 و AWWA با استفاده از رزین‌های تأییدشده NSF با بازدارنده‌های UV برای اطمینان از دوام ساخته‌شده‌اند و مخازن بالای زمین مطابق با مشخصات پوشش داده می‌شوند.

  • مخازن ذخیره آب

چه در حال جمع‌آوری آب باران برای استفاده فوری یا ذخیره آن برای مدتی بعد باشید، آب جمع‌آوری‌شده کاربردهای زیادی دارد، از جمله در داخل، خارج از منزل و ذخیره‌سازی برای مواقع اضطراری آب. مخازن زیرزمینی و بالای زمینی آب باران در دسترس هستند و به صورت سفارشی برای نیازهای جمع‌آوری آب باران شما ساخته و نصب می‌شوند.

  • مخزن جمع کننده آب باران
  • اطفاء حریق

با افزایش نگرانی‌ها در مورد کمبود آب در بسیاری از مناطق، شهرداری‌ها و مالکان تأسیسات همچنان به جستجوی راه‌هایی برای مدیریت بهتر منابع آب خود می‌پردازند. تطبیق‌پذیری مخازن فایبرگلاس آن‌ها را برای کاربردهای حفاظتی در برابر آتش تجاری ایده آل می‌کند زیرا می‌توان آن‌ها را برای استفاده دومنظوره طراحی کرد که نمونه معمول آن حفاظت در برابر آتش و همچنین آب آشامیدنی است.

  • ذخیره‌سازی فاضلاب

عملکرد بدون نشتی در هنگام ذخیره‌سازی فاضلاب ضروری است. مخازن ذخیره فاضلاب فایبرگلاس که تنها با استفاده از رزین مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده‌اند، با نفوذ و خروج تخریب نمی‌شوند و نسبت به گازهای فاضلاب واکنشی ندارند. مخازن فایبرگلاس با استحکام کششی و انعطاف‌پذیری بالا با گزینه‌های قابل تنظیم زیاد و حمل‌ونقل و نصب ساده، انتخاب آسانی برای ذخیره‌سازی فاضلاب هستند.

جهت بررسی قیمت و سفارش انواع مخزن فایبرگلاس اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد